Stříkající pot a emoce rozedřené až na krev. Soulfly se v Ostravě postarali o metalový koncert roku
3.8.2024 10:46 David Bátor Hudba Report
Garage Music Club v Ostravě hostil v pátek beznadějně vyprodaný koncert legendární metalové kapely Soulfly z USA. A to pouhý den před zahájením festivalu Ostrava v plamenech. Martinovská Garáž v horkém pátečním večeru přitom zažila něco skutečně výjimečného. Něco, co lze bez rozpaků označit za ostravský metalový koncert roku.
Frontman kapely Soulfly Max Cavalera v Ostravě.
Foto: Ales Honus
Kapela Soulfly vznikla v roce 1997 v arizonském městě Phoenix. Po odchodu z brazilské Sepultury se frontman a zpěvák Max Cavalera začal ubírat podobným směrem jako na proslulém albu Roots (1996) od této kapely. A sice zapojením určitých etnických prvků z indiánské kultury do metalové hudby. A to je na prvních dvou albech Soulfly jasně rozpoznatelné.
Max Cavalera je metalový inovátor a šaman a jeho hudba, to je koktejl stylů hardcore, thrash metal, groove metal, death metal, ale je tam právě vždy ještě něco navíc. Tedy ozvěny a rytmy starých kultur.
Tisíc hudebních fanoušků tak prožilo koncert až na dřeň v pekelném vedru. Pot tekl s lidských těl a vzduch se doslova chvěl elektřinou a možná se potily i zdi proslulého ostravského klubu. Nad pódiem se chvěly a otáčely obrazy a grafiky z posledního alba Totem (2022).
Kapela přišla na pódium za frenetického skandování fanoušků a otevřela svůj koncert známou písní Back to the Primitive z druhého alba. A potom již následovala doslova jedna pecka za druhou. Playlist tvořily zejména písně z prvních tří alb. Tedy Soulfy (1998), Primitive (2000) a 3 (2002). Nechyběla ani známá píseň Prophecy ze stejnojmenného alba, které vyšlo v roce 2004. Právě ta zaznamenala u fanoušků mimořádný ohlas a publikum ji zpívalo společně s frontmanem Maxem Cavalerou.
Podobný ohlas měla i píseň Bumba z prvního alba. Max dokonce sám zahrál na jakýsi netradiční nástroj. Vypadalo to jako nějaký veliký klacek nebo luk, ale znělo to jako perkuse.
Kapela odehrála hodinu a patnáct minut a poté odešla z pódia. Ovšem za bouřlivého skandování a vyvolávání se po pár minutách vrátila, šaman Max představil celou kapelu a poté švihl kouzelným proutkem a publikum se posadilo. Jako přídavek zazněla snad nejznamější a nejpopulárnější píseň kapely Jumpdafuckup z druhého alba. Při refrénu této písně již bylo publikum opět na nohou.
Soufly se pak rozloučili písní Eye for an Eye z prvního alba a zmizela v kouřovém oparu. Pod pódiem zůstaly snad hektolitry potu a lidské emoce rozedřené až na krev. Ostrava prožila nejlepší metalový koncert v tomto roce.
Co dodat na závěr? Jen samá pozitiva, ale i jedna malá vada na kráse. Vynikající zvuk. Výborná grafika. Skvělá dramaturgie. Přesně tahle má vypadat metalový koncert proslulé metalové kapely. Přesto mi vadilo, že nikde nebyla žádná obrazovka, protože lidé, kteří stáli vzadu a daleko od pódia, neviděli skoro nic, a také jsem si všiml, že na koncert dorazilo i několik lidí na vozíčku. A ti si natřískaný koncert asi moc neužili.
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.