Největší taneční party ve střední Evropě. Na Beats for Love zněla i zremixovaná Mozartova Malá noční hudba
4.7.2024 12:22 Aleš Honus Hudba Report
Na čtyři dny žije Ostrava od čtvrtku do soboty největším středoevropským festivalem taneční hudby. Dolní Vítkovice opět nasály desítky tisíc lidí z celé republiky i z blízkého zahraničí, pro které pořadatelé připravili už desátý ročník. A to, že Beats for Love slaví jubileum, je na festivalu znát na každém kroku.
Performeři na Beats for Love.
Foto: Aleš Honus
Ti, kteří chodí na Beats for Love pravidelně, musí být už po příchodu do areálu velmi příjemně překvapeni. První změnou, která upoutá na první pohled, je nový a umělecky propracovaný koncept a design jednotlivých scén.
Velkou změnu doznala nejen hlavní Love Stage, ale také třeba druhá největší scéna věnovaná žánru drum and bass, která je koncipována jako trojrozměrná, navíc celá část areálu pod vysokými pecemi je nasvícena několika stovkami reflektorů do červena. Jak pořadatelé uvedli už dříve, chtějí tím naznačit vizuální styl, kterým se festival má ubírat do budoucna. Jednoznačně jde o správnou volbu.
Další příjemnou změnou je výrazné zvětšení areálu a zpřístupnění nových průchodů mezi jednotlivými scénami. Což je poznat zejména v pozdních nočních hodinách, kdy se v areálu nachází již několik desítek tisíc lidí a průchody mezi jednotlivými scénami nejsou tak přecpané jako v minulých letech.
Jako velké plus lze označit i přestěhováni techno scény až za Svět techniky, takže zvuk se při přechodu mezi jednotlivými scénami tolik netříští.
Začátek prvního dne festivalu poznamenal déšť, který ustal až v podvečerních hodinách, takže areál se slušně začal zaplňovat teprve po šesté hodině večerní. Největší ohlas publika si získali zejména poslední dva interpreti vystupující na Love Stage.
Belgický DJ, skladatel a producent vystupující pod pseudonymem Lost Frequencies je skutečný hitmaker, jeho písně Are You With Me a Where Are You Now? mají na Spotify přes miliardu poslechů a jsou notoricky známy, podobně chytlavá ale byla celá jeho produkce, kterou mimo jiné doplnila působivá akce dvou italských performerů, kteří se vznášeli nad publikem za světla na obřích květinách a po setmění pak zavěšení ve světelných obručích.
Čtvrteční program uzavřelo vystoupení nizozemského producentského dua W&W. Jeho žánrově pestrý a dynamický set byl jednoznačným vrcholem středečního programu na Love Stage. Svou vlastní tvorbu W&W protkali zdařilými remixy notoricky známých melodií, třeba Material Girl od Madonny nebo dokonce Malé noční hudby od Wolfganga Amadea Mozarta.
Současná elektronická hudba je specifická v tom, že v podstatě nezná hranice a její aktéři ve své tvorbě dokážou reflektovat jakékoliv a pro náhodného posluchače možná až překvapivé hudební vlivy. Zajímalo by mne, kolik návštěvníků festivalu například poznalo, že v setu nizozemského DJ Merowa, který vystupoval ve středu odpoledních hodinách, zazněla třeba i ukázka písně Vitamin C od kapely Can, která je legendou německého psychedelického kraut-rocku.
Podobných samplů a různých hudebních „krádeží“, kterými je taneční hudba pověstná, si v jednotlivých produkcích najde každý návštěvník sám – záleží jen na jeho hudební zkušenosti.
Stručně řečeno – festival Beats for Love v Ostravě už podesáté ukazuje, že hudba nezná hranice.
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.