The Truth Is Out There pokřtili desku Colors. Nový Barrák se otřásal i tančil
31.3.2024 20:14 Gabriela Stašová Hudba Report
Hardcore session, agresivní řev i melodický zpěv, a dance party. To vše sliboval a do posledního detailu i splnil sobotní koncert kapely The Truth Is Out There (dále TTIOT), kteří jako původně ostravská kapela expandovali mnohem dál. Přesto na místo svého vzniku nezanevřeli a nové album Colors pokřtili právě tady, v prostorách ostravského klubu Barrák. Za asistence kapel Hentai Corporation a Shogun Tokugawa se postarali o nadstandardně multižánrový zážitek, kde nechyběl tanec ani pogo, a tak si přišel na své snad opravdu každý.
Hanzi z kapely The Truth Is Out There.
Foto: ALEŠ HONUS
Přestože klub Barrák téměř z devadesáti procent naplnili fanoušci, kteří na první pohled mohou zdánlivě stylově připomínat subkulturu „hardcore“ či „metalcore“, večer byl plný barev a odstínů, čímž oslím můstkem můžeme narazit na název nové desky TTIOT, ale i na pestrost žánrů, které se v ní prolínají.
Zazněly však i starší věci z oblíbené desky Lighthouses, která představuje ještě starou tvář TTIOT, která si zakládala především na tvrdosti. Jak však sám zpěvák Hanzi během koncertu podotknul, přestože ono „vyměknutí“ je záměrem, tyto prvky se zde stále objevují. A tak publikum tančilo a pogovalo zároveň. Došlo dokonce na „wall of death“.
Hudební stránka koncertu přesvědčila o tom, že z TTIOT jsou čím dál větší profesionálové – a to jak co do uchopení jejich vlastního hudebního stylu, tak jevištní prezentace. Ta byla plná halogenových třpytivých efektů, vkusné a úsporné projekce a v neposlední řadě projevu hudebníků samotných, který naprosto korespondoval s tím, co hrají.
Skutečnost, že nová deska zazněla skoro celá, podtrhovaly hudební taneční elementy, které naživo vyzněly ještě více atmosféricky, energické elektro riffy a současně popové beaty, které dodávají hudbě TTIOT mladost a svěžest.
Sehranost syntezátorů a elektroniky s kytarovou sekcí a bicími potvrdila, že léta neměnící se sestava kapele opravdu svědčí, ba co více, velmi přirozeně zraje. Přestože některé hudební fragmenty z nové desky Colors by se daly označit i naživo za mainstreamem inspirované, tento záměr působí ve výsledku v případě TTIOT velice umělecky.
Desku TTIOT pokřtil baskytarista spřízněné kapely Hentai Corporation „Durex“, který tuto skvadru momentálně opouští a jarními koncerty se loučí. „Protože jsme ho vychytali ještě na pódiu s kapelou, tak jsme si říkali, že to musí být jedině on, kdo nám to dneska pokřtí,“ nechal se slyšet Hanzi, který pak společně symbolicky nad deskou Colors s jejím kmotrem otevřel šampus. Bez zbytečné okázalosti i dlouhých sentimentálních projevů.
„Přátelé, jsme fakt rádi, že jsme to vydrželi ještě do další desky,“ doplnil Hanzi s dodatkem, že přestože si kapela vždy říká, že se ještě více odkloní od stylu, se kterým začínala, vždy se nakonec zase poguje.
Kromě toho, jak dobrý koncert TTIOT v Ostravě odehráli a potvrdili svou pozici na domácí (stále ještě) undergroundové scéně, je nutno zmínit další dvě kapely večera, které jen doplnily pestrou hudební mozaiku, pohybující se ve tvrděžánrových vodách.
Večer otevřeli Hentai Corporation, kteří za zdánlivým „bordelem“, kterým se i prezentují, skrývají velmi promyšlené kompozice velmi schopných hudebníků. Shogun Tokugawa pak předvedli strhující show na pomezí post-hardcoru, metalu a elektroniky.
Nové prostory klubu Barrák v Ostravě-Přívoze mohou slíbit velmi dobrou, neslévající se akustiku, přičemž i klubové kapely mají mnohem více prostoru se nadechnout a také exhibovat.
Křest v jakémkoli smyslu je velmi emotivním rituálem. Tento křest nechal emoce vyplout skrze hudbu a zbytečně se s ničím nezdržoval, což bylo možná i ku prospěchu věci. Vždyť právě umění je tím, co má jakkoliv rezonovat ještě hodiny po skončení koncertu. Umění a repráky – samozřejmě.
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.