Alan Walker totálně rozsekal rekordní Beats for Love: Ostrava dokázala, že pestrost, originalita a vtip se týkají i taneční hudby
8.7.2018 14:45 Gabriela Stašová Hudba Report
Závěrečný den šestého ročníku festivalu Beats For Love, který zaznamenal rekordní návštěvnost, se nesl v duchu naprosté gradace oslavy taneční hudby a konceptu jedné velké party. Znát bylo také očividné „přitvrzení materiálu“, jelikož sobota se dala, co se týče hrané hudby, považovat za zcela nejtvrdší a nejvíce hardstyle laděnou. To ostatně platilo i o hlavní hvězdě Alanu Walkerovi. I tak ale Ostrava opět dokázala i v rámci tanečního festivalu multižánrovost týkající se také taneční hudby.
Z vystoupení Alana Walkera na Beats for Love.
Foto: Jakub Zatloukal
Ať už člověk v sobotu zavítal na Drum & Bass Stage, Breakbeat Pepsi Stage (která se střídala se stage electroswingovou) nebo pak na cíleně tvrdou Devastator HC & HS Stage, všude mohl slyšet dosti znělé a rychlé deep beaty, jež klasicky rezonují v uších, hlavách i tělech, což vybízí k nekontrolovatelnému tanci, který bylo možno spatřit všude. Beats For Love ale rozhodně nejsou festivalem, který by si zakládal na nekontrolovatelnosti. Ačkoli nálada celé akce bývá především free, organizace šlape jako na drátkách a skutečně každý si přijde na své.
Opět zde platí pravidlo hudebního prolínání. Na Drum & Bass Stage jsme nutně neslyšeli pouze drum’n’bass, ale v průběhu celého dne zazněly také hudební odstíny těžce podladěného tekkna a naopak na Devastator HC & HS Stage mohli lidé tančit na takřka cyber gothic motivy, které však na rozdíl od této původem německé hudby zaznívaly cíleně opakovaně, takže působení na smysly člověka v danou chvíli bylo ještě kýženější než u cyber muziky.
Za originální by se daly považovat také 16bit prvky, které evokovaly atmosféru videoher z 90. let a do konceptu taneční hudby a elektro aranží v rámci recese opravdu skvěle sedí. Největší hudební vtip se poté na Devastator Stage dotýkal i metalu, jelikož zremixované Fear of the Dark od Iron Maiden v tanečním hardcore podání jen tak někde neuslyšíte.
Za zmínku rozhodně stojí také plážově laděná Reggae 2 Jungle Óčko Stage, kde ačkoli jste měli písek v botách, tento (pro některé) nedostatek vyvážila pohodová free hudba, unášející posluchače k těžké bezstarostnosti.
V rámci reggae i jungle byli skvělí slovenští Respect Vibration ve featuringu s MC Ryhha & MC Grem, kteří přeskakováním ze subžánru do subžánru splnili přesnou myšlenku naprosté nevázanosti této stage.
Jedním z vrcholů sobotního večera byl britský umělec Youngr, který prolínal DJing s nástrojovou improvizací a vystoupení bylo i přes značný jiný charakter velice osvěžujícím zpestřením jinak zcela uměle produkované hudby. Posluchači v publiku tak mohli vstřebat neskutečnou nálož kvalitní hudby, kterou Youngr znatelně dělá se zápalem a nadšením.
Hudba na Beats For Love zasazená do promyšleně ustaveného vítkovického festivalového areálu měla také svůj další rozměr. V průběhu celého festivalu se daly zakoupit charitativní náramky s logem na podporu mobilního hospice Strom života. Letos se tak vybralo bezmála 150 tisíc korun.
V rámci Beats For Love také vystupovaly neslyšící tanečnice nebo nevidomý zpěvák Martin Svátek, který je mimo jiné známý také featuringem s Vladimirem 518 na jeho druhém sólovém albu. Lidský rozměr a touha pomáhat, přestože to není nutností, přiměla mnoho návštěvníků zamyslet se nad potřebami některých lidí, kteří nemají takové štěstí, aby se mohli třeba vydat na takovýto festival a užít si jej tak jako jiní.
Hlavní hvězda celých čtyř dnů Alan Walker předvedl pro mnohé překvapivý set. Většina lidí zná tohoto umělce jako tvůrce takřka rádiových hitů, založených spíše na komerčnějších hudebních postupech. Opět však platilo sobotní pravidlo značně hlubokých a těžkých beatů, kterých Alan Walker notně využil i v rámci svého vystoupení. Zvukově i vizuálně byla jeho show naprostým vrcholem.
Gradovaly laserové i kouřové efekty, během soboty jsme mohli na Love Stage spatřit také ohně, jež dodaly na náladě respektu z velikosti a pompéznosti celého festivalu.
Beats For Love 2018 se mohou směle zapsat do ostravské kulturní historie jako skvěle logisticky organizovaná akce bez větších mezer a s velkým potenciálem do budoucích let, ačkoli z některých stran zaznívají pochybnosti, zda se dá ještě akce tohoto charakteru dělat ve větším stylu. Atmosféra a lidé však dělají polovinu výsledku a pokud bude nadšení návštěvníků přetrvávat stejně jako doposud, nemějme strach o to, že by mohla hudba na Ostravsku být ohrožená. Ať už se jedná o hudbu jakoukoliv.
Čtěte také:
Report z prvního dne Beats for Love 2018
Rozhovor s Rogerem Sanchezem
Report z třetího dne Beats for Love 2018
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.