Pořadatelka přehlídky C6 Market: Kultura je také o tom, co člověk nosí na sobě
17.9.2016 00:02 Martin Jiroušek Obraz & Slovo Rozhovor
C6 Market, největší přehlídka lokálních prodejců a návrhářů módy, oživí dosud chátrající část Hotelu Palace v centru Ostravy. Po předchozích aktivitách jako byly Cinema Royal nebo studentský Bloody Halloween se tak strašidelný Palace promění v poněkud pozitivnější místo na ulici 28. října naproti chátrajícího komplexu Ostravica Textilia. Jak se 30. září a 1. října 2016 změní tato doposud neopravená část Kampusu Palace, vypráví organizátorka Kristýna Lindovská.
Jedna z pořadatelek přehlídky C6 Market Kristýna Lindovská.
Foto: Petr Kiška
Módní design se dostává stále více do povědomí veřejnosti. Jak jste se rozhodli posílit tuto scénu, která byla v Ostravě doposud jen přidruženou součástí velkých festivalů jako je třeba Colours of Ostrava nebo Pecha Kucha Night?
Ta myšlenka se zrodila už v okamžiku, když jsme připravovali setkání Pecha Kucha Night v objektu Trojhalí. Její součástí byla Design Zóna, na které se představilo deset lokálních tvůrců. Lidé je velice chválili. Na základě pozitivního ohlasu jsme se rozhodli, že se pokusíme udělat na podobné téma sólo akci.
A nepůjde jen o prodej módních svršků na začínající zimní sezónu?
Rozhodně nepůjde jen o prodej módy. Chceme objevit širší veřejnosti zajímavé tvůrce, kteří mají co říct.
Proč jste se rozhodli právě pro chátrající část objektu Hotelu Palace, nebylo k tomu vhodnější místo?
Z našeho pohledu je Hotel Palace ideální prostor k oživení. Různých interiérů je v Ostravě spousta, ale je těžké přesvědčit jejich majitele, aby v nich uspořádali něco podobného jako právě Fashion Market. Navíc tady máme už předchozí zkušenosti s pořádání Cinema Royal. Hotel Palace má příhodnou polohu v centru města a jeho majitel je k nám velmi vstřícný.
Co všechno tedy může očekávat návštěvník C6 Marketu?
Může se těšit na pestrou paletu. Přijedou sem návrháři a tvůrci, kteří mají osobitý styl a dokážou oslovit právě svou originalitou. Rozhodně tady nebude nic, co by pocházelo z Číny. Něco podobného v Ostravě zatím není, nanejvýš na festivalu Colours of Ostrava, a ten se koná pouze jednou ročně.
Na akcích jako Cinema Royal nebo Bloody Halloween to v interiéru této části budovy Palace nevypadalo zrovna jako z módního žurnálu, jak to zachráníte?
To prostředí, ve kterém se bude dvoudenní maraton odehrávat, může působit trochu divoce, ale my si s tím poradíme. Je to v části, která působí punkověji, proto si musíme zajistit přívod elektřiny, WC a hlavně uklidit.
A jaký bude konkrétní sortiment celé akce?
Ve třech desítkách stánků se představí móda, ale také doplňky. Oblečení nabídneme nejen pro ženy. Na své by si mohli přijít i muži a samozřejmostí bude sortiment pro mazlíčky.
Uvádíte, že chcete zviditelnit méně známá, ale kvalitní jména i z domácí scény. Kdo se tedy na těch stáncích objeví?
Ostravu bude zastupovat třeba Sasanca se svým design studiem City Folklore. Představí se tady i Dan Rychter. Hojně budou k vidění neznámé značky. Překvapením může být třeba oblečení pro děti, šperky, neobvyklé oblečení a doplňky z lan. Domluvili jsme se na spolupráci také s dobročinným second handem Moment z Ostravy. Přijedou k nám ale také zástupci ze Slovenska i z Čech. Kdo se bude nudit mezi stánky, může si užít doprovodný program, který obstarají dýdžejové. Místní podnik Čerstvý boby si tady otevře provizorní kavárnu, v nabídce budou třeba domácí limonády.
Co si od této dvoudenní akce v chátrající budově bez elektřiny slibujete?
Především oživení kultury a atmosféry v Ostravě. Ve dne to tam sice není příliš útulné, ale my máme dost energie to změnit. Rádi bychom upozornili, že kultura není jen o tom, na co se chodí, ale také o tom, co na sobě člověk nosí.
Přečtěte si více z rubriky "Obraz & Slovo", nebo přejděte na úvodní stranu.