Metalisté Malignant Tumour v novém klipu přetvořili hlavní město sportu k obrazu svému
2.1.2014 00:01 Martin Jiroušek Hudba Recenze
Ostrava žije nejen kulturou, ale i sportem. Letos to má navíc posvěceno i z oficiálních míst, takže se pyšní titulem Evropské město sportu 2014. A nebyli by to Ostraváci, aby okázalou oficialitu nepřetavili k obrazu svému. Na umělecké frontě se o to jako první pokusila metalová skupina Malignant Tumour, nositelka žánrové ceny Anděl, za pomocí digitálně generovaného videoklipu, natočeného s entuziastickým gustem a humorem sobě vlastním.
Členové Malignant Tumour se v novém klipu proměnili v cyklisty.
Foto: Archiv kapely
Malignant Tumour, živé hudební stříbro, které se v Ostravě doluje v každém jejich novém hudebním počinu, má na světě nejnovější vizuální upoutávku na svou loni vydanou desku Overdose&Overdrive. O chystaném klipu, který kapela pustila do světa na Nový rok, deník Ostravan.cz informoval už před pár týdny. Frontman kapely Robert Šimek se ale o detailech nechtěl moc šířit. „Chci zůstat trochu tajemný, a tak prozradím pouze, že se klip bude dotýkat sportovní tématiky,“ shrnul tehdy v hospodě U Peciválů celou věc Robert Šimek.
Ostravan.cz přesto vyzvídal a položil otázku: Město Ostrava bude příští tok městem sportu, předbíháte dobu. Něco o Baníku? „Ano, tak to má být. Ale Baník ne, nechtěli jsme se opakovat,“ zůstával neoblomně tajemný Robert Šimek.
Na Nový rok 1. ledna 2014 tak konečně došlo k odtajnění celého počinu a čtenáři deníku Ostravan.cz už sami mohou posoudit, nakolik se vydařil. Proč si Malignant Tumour vybrali právě píseň At Full Throttle? Čistě lidové rozhodnutí. „Na internetu jsme mezi našimi fanoušky uspořádali anketu s cílem nalézt po klipu další vhodný song pro videoklip z naší poslední desky. Sešlo se více tipů se značným počtem hlasů, a protože jsme tentokrát chtěli natočit trochu jiný klip vybrali jsme právě At Full Throttle, který se k tématu klipu hodí nejvíce,“ prozradil už tehdy Robert Šimek.
Trochu jiný klip? Jak se to vezme, možná jen o něco uhlazenější a stravitelnější pro širší publikum, jinak ale pořád důsledně malignantovský. Videoklip At Full Throttle je natočen se stejným týmem jako proslulý Earthshaker pojednávající o nekompromisním nájezdu na pražské ikony jako je Orloj nebo Sparta nebo jako předposlední opus Overdose&Overdrive, kde se s humorem sobě vlastním pouštějí do mýtu Stodolní ulice svým nezbytně alkoholickým způsobem.
Klipy, které spíše vyděsí, i když především chtějí bavit. Na obou se podílel kreativní režisér Martin Ferko, a protože se jeho pohrávání se zadní projekcí Malignantům líbilo a Robert Šimek o tom neřekne jinak, než „skvělá spolupráce“ a „velice podařené klipy“, tak je tady do třetice sportovní nářez s nejrychlejší a nejefektivnější cyklistickou jízdou, jakou si lze jenom představit. No a kde jinde, než v Ostravě, když je tady tak skvěle načasovaný timing s tím sportovním velecirkusem.
Malignanti jsou opět ve skvělé herecké formě, navíc jejich příběh je mnohem sofistikovanější, někteří diváci se tak určitě budou zamýšlet nad tím, nakolik jde o ironii a nakolik o „poctu“ Ostravě!!! Vtip se členy kapely, kteří si vyrazí na cyklistický závod a uprostřed něj si odskočí vyhrát několik paralelně probíhajících disciplín včetně Zlaté tretry, aby se úspěšně mihli jako první cílem, funguje v rámci nadsázky skvěle.
Titul Evropského města sportu navíc tento nápad posvěcuje k dokonalosti. Nechybí samozřejmě závěrečná sebeironická tečka, kdy mistři světa, metaloví supermani, jsou v hospodě na pivu a mezitím jim partička Romů uštípne řetěz a kola po ostravsky prozaicky čajzne. „To byla nejnáročnější scéna. Zaboha jsme nemohli sehnat herce, tedy neherce z řad Romů, kteří by se nebáli před kamerou. Když jsme pak některé sehnali, tak slíbili za honorář, že přijdou v tu a tu hodinu. Byl připravený štáb k natáčení, a oni stejně nepřišli. Ale nakonec se nám to přece jen povedlo,“ popsal situaci kolem natáčení Robert Šimek.
Takže novinka je na světě. Dokonce příznačně na Nový rok a kdo ji ještě neviděl, ať tam běží, určitě se nebude nudit! A Malignanti nemohli snad udělat nic lepšího než oslovit publikum i tam, kde o nich zatím až tolik nevědí. Jde sice o pouhý videoklip s omezeným prostorem na pár minut jedné písně, ale brilantně zužitkovaným.
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.